Sunday, August 14, 2011

hows my wedding is going to be like?

its 

4 months 1 week and 2days

until 23 December 2011

buat setakat ni i membayangkan wedding i menjadi yg indah2 belaka, yg molek2 belaka, yg cantik2 belaka. tp hakikatnya, its still too early to tell.. risau, takut, nervous semua ade.. my progress so far berjalan quite ok. well, thats for the big things. bende2 yg mmg senang nk dicapai dek akal i ni. tp utk bende2 kecik mcm signage, poster/bunting/banner, entrance deco, semua i xdpt nk imagine lagi.. mmg xde progress lagi dlm hal ni.. *sigh*

ok, sile beri maklum balas ringkas, how do u think my wedding is going to be like nnt? yupp, based on jalan penceritaan i di blog. hopefully xde yg berpendapatan bahawa wedding i nnt akan jadi grand, gah, meletup2, which that will always be in my dream, really. tp, menyedari kemampuan sendiri, i dont think it'll be as gorgeous as anak2 tan sri's, dato's or anybody yg tidak punya sedikit pun kesempitan dlm hal2 kewangan.

obviously, i cant afford rizalman to design my wedding dress (es) , i cant afford NGI or Flora etc to work on my pelamin, cant even afford paying rental to beautiful venue such as royal chulan n not even dewan perdana felda. photographer pun yg biase2.. CST, i xmampu.. owh.. semua nye yg biase2 saje. dh la biase, basic2 plak tu..

i dont know but im sure some of u may think that my wedding is going to be something grand or wtv. whether its in a good way or negative thinking, but trust me, wedding i will just be like any other ordinary wedding. the only special thing about my wedding is me n my groom. 

however, i mmg sedang cube as hard as i can to make it as nice as possible. tp i xdesperate nk kan wedding yg meletup smpai i abaikan kemampuan sendiri. im blessed with what i have. n insyallah, dgn rezeki halal ni, the almighty Allah will blessed my ceremony. trying hard to be as moderate as i can. 

n no matter whats ur perception is, im sure my wedding will be nice and of course memorable enough for me. to me, my wp is NGI enough, my OV is CST enough, my wedding venue is royal chulan enough, my OP is daniel haikal enough n everything that i've hired will be good enough for my budget n most important thing is for myself..

insyallah..

9 comments:

Syima Syaz said...

fira... dalam 4,5 bln sebelum wedding kita mmg macam ni.dok pikir nak mcm ni, nak mcm tu... sampai yang tak mampu pun kita dok lah pikir 'kalau aku dapat....' repeat the same word again, n again

tapi bila dah sampai angka 30 hari atau less than 50days, like me n lisa... kitorang pasrah dgn apa yang ada, n apa yang penting... selamat + nak cuti! itu saja...

trust me!

OmmaHussein said...

fira..same goes like me..huu..wedding day kita xjauh beza..my wed will be on early dec..mcm2 yg i nak..itu ini..klo org bca blog i pon, mesti pikir grand, coz one of my fren yg jd silent reader my blog ada ckp, xsabar nk dtg my wed..aduh..they must have high expectation..tp itu cuma apa yg i inginkan..xtau lg dapat realisasikan or not..xpe fira..kita cuba wat apa yg kita mampu..xperlu nak bebankan diri kita..ada duit lebih, better kita simpan wat g honeymoon..okey? (^v*)

cikyuSnida said...

don't worry. dulu i start buat preparation kawen not even 4 months from the wedding itself. in other words, ada banyak masa lagi nak buat full preparations. yang penting, go thru checklist and do one thing at a time.

_anees^ said...

insyaallah apa yang fira dah usaha nie akan berhasil!
jgn risau!~

Unknown said...

btol kate syima
1 month to go....
redha jelah
yg penting semuanye selesai
dah penat
huhuhu

antuawe said...

Hi, Congrats on your coming wedding!

Have anything special for your special first night?

here at LINGERIE CABIN we have variety of gorgeous lingerie that are going to make your first night an unforgetable moments. come and visit us!

Click Here: Lingerie Cabin

Fariza said...

fariza pun, lg 3 bulan. mcm2 dlm kepala ni nk wat itu dan ini. semua org impikan yg cantik2 dan indah belaka kan. xpe. buat yg terbaik je kan :)

LisaLisut said...

tp jgn mcm i.lg sebulan lg mcm2 nk itu ini.tp semua dlm kepala jela.haha..its normal utk berperasaan mcm u kot fira. sekarang i cuba mempasrahkan diri. haha. whatever will be will be as long as aku nikah.cepat la sikittttttt :D

Renee Meow said...

im sure ur wedding will be meriah n marvellous regardless ade atau xde NGI, RIZALMAN, CST, n so on..... ;)