Thursday, October 24, 2013

Noor Dian Medina - Milestone

baru perasan yg aku dh lame xshare pasal progress dian. well, dian dh besar skrg. aku pon ade terlalu byk benda going on in my life. byk transition yg nak kne settle. but alhamdulillah, masih dpt enjoy achievement anak satu persatu.

dian skrg 11bln 3minggu. lagi 2minggu genap umur dian setahun. cuma tuhan yang tau betapa bersyukurnye aku jadi mak dian. seronok!!!

dian skrg dh ada 8btg gigi and dah tau kunyah makanan. so makanan die xpayah dh nk blend2. aku ni mmg jenis selamba je suap dian ape je yg aku mkn kecuali la kalo makanan tu pedas ke ape. knowing my taste pon mmg suke yg simple2, so most of it bole share dgn dian. dian lovesssss nasi lemak. so akan slalu share nasi lemak dgn die. n so does nasi ayam. kalau aku keluar mkn dgn azam normally kami akan order creamy soup (chicken/mushroom) or french fries utk dian. mmg die akan mkn smpai abis satu bowl. kadang2 rase bersalah sbb tgk org lain kemain jaga diet anak. aku ni belasah je ape pon. kalo dian baca ni bile dian dh besar, just so u know, bukan sbb mak xsayang dian mak bagi dian mkn fries la ape la, tp mak rase u r big enough to enjoy it. jahat la mak kalo mkn mekdi pstu suap dian porridge tanpa garam. unless la mak ni pon mmg diet onye org. lps tu plak mak dian ni mmg fail bab masak2. harap dian paham. tp mak xrase semata sbb tu dian rasa mak xsayang dian kan???

skrg ni alhamdulillah dian masih exclusive breastfeed. pnah jugak terfikir nk beli fm utk stand by sbb skrg ni susu aku xla byk sgt. kadang2 kesian dian minum air putih je xminum susu. mcm skrg ni semata2 sbb lupe store susu yg pam ari tu terus lost tune supply susu dian. kalo nak keep track blk bole, tp aku kne telebih rajin la. insyallah mlm ni nk melebihkan rajin tu since badan dh sihat skit ni.

n btw, dian skrg dh berjaya jalan like a pro. huyung hayang gak la skit tp ok la for an 11mths baby. mslh yg kami hadapi skrg ialah mencari kasut yg sesuai utk dian. dian pnye kaki ni satu mcm sikit. tapak kaki die normal je pjg nye mcm baby lain, tp tebal kaki die tu yg... how to say eh? tebal laa.. kadang2 kesian kaki die sampai berbekas agaknya sbb ketat sgt kt bahagian atas tapak kaki tu. 

but the best part about dian, she loves loves lovessss to smile and laugh. n marah too. she's a baby with full of expression. n syukur die xbyk ragam n senang mengamuk. she's very easy to pujuk, alhamdulillah..

waktu tdo dian dari dulu smpai skrg sentiasa awal. she sleeps around 8-9pm daily. senang kje mak. kikiki.. pstu bgn pagi pon msti la awal kan. awal pon xla awal sgt. same je mcm kite2 sume bgn subuh. pendek kate, dian sgt senang dihandle when it comes to tdo malam. bgn mlm mintak susu pon jarang. so, i dnt have to face those sleepless night sgt.




ok la.. itu saje. sekian..

2 comments:

Lyena Vee said...

boolat mata dian! cutenyaaa!

BLuRpL3 said...

wah, lebih kurang sama la usia anak kita ye, naufal amsyar pun dah 11 bulan lebih..bulan nov ni genap i tahun la..:-)

jemput singgah & follow blog saya. hehe http://blurplediary.blogspot.com/